Uppehållsrum och elevvärdar

Kom och umgås, häng eller aktivera dig

Till uppehållsrummet hälsar skolan elevvärdar dig välkommen när du vill träffa kompisar eller andra elever på skolan, hänga eller hitta på något. I uppehållsrummet kan du också spela brädspel, biljard, fotbollsspel och gitarr eller bara umgås. Ibland arrangeras också aktiviteter och turneringar.

Skolans elevvärdar finns för dig

I uppehållsrummet arbetar skolans elevvärdar som ser till att alla har det bra och trivs på skolan. De finns till hands och kan hjälpa till med många praktiska frågor. Elevärdarna ansvara också för skolans elevråd och matråd samt för de omprov du erbjuds göra om du varit sjuk eller inte lyckats på ett prov.

Möt en av skolans elevvärdar, Helen Johansson, som berättar mer om uppehållsrummet och vad elevvärdarna kan hjälpa till med.

Uppehållsrummets öppettider

Just nu är uppehållsrummet inte öppet. Vår elevvärd Helen rör sig istället runt i skolan. Fråga i Informationen var hon är just idag!