Om skolan

Falkenbergs gymnasieskola

Falkenbergs gymnasieskolas absolut viktigaste målsättning är att du ska lyckas i dina studier utifrån dina förutsättningar och drömmar. På skolan finns därför lärare, elevhälsa, studie- och yrkesvägledare, värdegrundspedagog, elevcoacher och andra som arbetar tillsammans för att skapa en trygg och inspirerande miljö där du kan må bra och utvecklas.

Med ny huvudbyggnad och med Argus och Falkhallen som grannar har du tillgång till moderna studielokaler, bibliotek och uppehållsrum. I Argus finns också skolans studieverkstad där du kan få studiestöd varje skoldag.

Falkenbergs gymnasieskola ligger i centrala Falkenberg. Skolan består av flera hus utspridda över ett större område. Sammanlagt går cirka 1300 elever på skolan. Många program har sin huvudsakliga undervisning i ett och samma hus vilket gör att skolan sällan uppfattas som så stor som den faktiskt är. Skolans centrala läge ger en närhet till goda bussförbindelser. För dig som reser med tåg tar det ca 10 minuter med buss från Falkenbergs station till gymnasieskolan. Bussarna går i direkt anslutning till varje tåg.